Wiele osób znudzonych etatem zaczyna zastanawiać się jak rozpocząć pracę na swoim. Ciekawy pomysł na biznes to założenie własnej restauracji, czy kawiarni. Jednak często wiąże się on z dużymi nakładami środków na rozpoczęcie działalności, którymi nie dysponujemy. Nie zawsze też mamy szansę na wsparcie w postaci kredytu. Dobrym rozwiązaniem wydaje się więc franczyza.
A może franczyza sushi?
Franczyza sushi to propozycja dla biznesmenów rozpoczynających przygodę z branżą gastronomiczną. Na początek warto zrobić dokładne badania rynku, aby upewnić się w jakiej lokalizacji będzie zapotrzebowanie na tego tupu usługę. Niestety często okazuje się, że miejsca, w których jest duży przepływ ludzi, na przykład galerie handlowe, czy okolice dworców mogą wiązać się z barierą bardzo wysokiego czynszu. Z drugiej jednak strony, można tam liczyć na duży ruch i szybki zwrot pieniędzy zainwestowanych w drogi lokal.
W sytuacji, gdy istnieje obawa o to, czy uda się odpracować koszty najmu, można rozważyć mniej atrakcyjną lokalizację, w której powstanie franczyza Take Away, nastawiona na dostarczanie pysznych zestawów sushi do domów, czy biur. W takiej sytuacji warto wynegocjować z franczyzodawcą możliwość wynajmu, na korzystnych warunkach, małego samochodu, lub skutera. Taki środek lokomocji będzie służył do realizacji dostaw prosto pod drzwi miłośników japońskiej kuchni.
Faktem jest, iż franczyza sushi to szereg wymagań, które należy spełnić i niewywiązanie się z nich może mieć przykre konsekwencje. Z drugiej strony obowiązki wynikające z umowy franczyzowej to nic innego, jak usystematyzowane ramy prowadzenia działalności gospodarczej, które sami musielibyśmy planować, prowadząc biznes zupełnie niezależnie. Po trzecie zaś, prowadząc franczyzę take away możemy od naszego franczyzodawcy nauczyć się prowadzenia firmy.
Czym jest franczyza sushi?
Co więcej, pomysł na biznes w ramach franczyzy to, jak już wspominano dobra opcja przy braku środków niezbędnych na początku działalności. Osoba kierująca restauracją sushi zostanie bowiem zaopatrzona w niezbędne wyposażenie lokalu, takie jak stoliki, krzesła, czy profesjonalny sprzęt do przygotowywania specjałów kuchni z kraju kwitnącej wiśni. Franczyzobiorca już w pierwszych dniach będzie miał także do dyspozycji rozpoznawalne logo sieci sushi barów, tak więc nie ma konieczności budowania własnej marki od zera.
Dodaj komentarz