Każdy z nas lubi czasami dobrze zjeść. Szczególnie lubimy zjeść coś smacznego kiedy nie mamy zbyt wiele czasu, na przykład po pracy, szkole czy jakimś innym ciężkim dla nas dniu. Ratujemy się wówczas czasami gotowym jedzeniem, które można kupić w dowolnym większym dyskoncie, a następnie odgrzać w piekarniku czy kuchence mikrofalowej. Nie jest to jednak jedzenie, które jest w pełni wartościowe pod względem witamin, wartości odżywczych czy kalorii. Nie zawsze też mrożona pizza, frytki, warzywa czy paluszki rybne są czymś szczególnie smacznych. Najczęściej jest to żywność, która jest niezdrowa i mocno przetworzona, często jest to także jedzenie o bardzo neutralnym i mało wybijającym się ponad normę smaku.
W restauracji czy w domu?
Dlatego też bardzo często decydujemy się na jedzenie w restauracji czy barze. Kiedyś kiedy myśleliśmy o gotowym jedzeniu to najczęściej chodziło nam o wyjściu na miasto do restauracji i zamówieniu sobie naszego ulubionego obiadu najlepiej ze szklanką dobrego piwa. Ostatni rok pokazał jednak, że tego typu stare tradycje powoli odchodzą w niepamięć i coraz częściej musimy ze względu na bezpieczeństwo siebie i innych zostać niestety w domu. Nie oznacza to jednak, że musimy rezygnować z dobrego jedzenie. Nic bardziej mylnego: jest wręcz przeciwnie.
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy rozwinął się w Polsce pewien pomysł na biznes, który niejako wyszedł naprzeciw oczekiwaniom Polek i Polaków, którzy nadal chcą dobrze zjeść, ale jednocześnie nie chcą narażać swojego zdrowia lub po prostu nie mogą zjeść na zewnątrz, ponieważ wszystkie lokale są zamknięte z powodu trwających koronawirusowych obostrzeń. Pomysłem tym jest tak zwana franczyza take away.
Czym jest owa franczyza?
Jest to nic innego jak jedzenie na dowóz oparte na sieci jednej z wielu znanych i cenionych marek gastronomicznych. Najczęściej w skład takiej sieci znanej marki wchodzą małe i średnie lokale gastronomiczne, które są dobrze znane w danej małej lokalnej społeczności. Po wejściu w taki model biznesowy lokale te nadal mogą zarabiać i dalej działać i to nawet mimo obostrzeń, które nie pozwalałyby im na podawanie swojego jedzenia bezpośrednio w środku lokalu.
Najpopularniejszą franczyzą tego typu jest franczyza sushi. Niewiele mniej popularne są franczyzy oparte na kuchni wietnamskiej, meksykańskiej i amerykańskiej.
Dodaj komentarz