Sklepy internetowe coraz bardziej rosną w siłę. Statystyki mówią, że przed pandemią koronawirusa zakupy w sieci robiło około 70% konsumentów. W tej chwili liczba e-klientów jeszcze rośnie. Równocześnie na rynku panuje ogromna konkurencja i dotarcie do klientów oraz zachęcenie ich do zakupów jest trudne. Aby osiągnąć sukces sprzedażowy, trzeba przyciągnąć klienta ciekawą stroną sklepu. W Internecie klient nie ma możliwości dotknąć produktu, czy go obejrzeć. Internauci kupują oczami. Potencjalny kupujący wybierze sklep, w którym produkt będzie dobrze wyeksponowany i będzie widać jego atuty.
Wielu właścicieli sklepów internetowych nadal nie docenia wagi dobrych zdjęć. Wszak atrakcyjne zdjęcia reklamowe to podstawa udanej sprzedaży w sklepie internetowym. Najpopularniejszą formą demonstracji produktu w Internecie jest packshot – fotografia wykonana na białym tle. Dzięki temu uwaga klienta jest skupiona na przedmiocie. Wielu sprzedawców samodzielnie wykonuje zdjęcia reklamowe. Tymczasem nie mając odpowiednich zdolności fotograficznych, ciężko jest sfotografować produkt, który będzie wyglądał atrakcyjnie i przyciągnie uwagę klienta. Przy tworzeniu packshotów kluczowe odpowiednie ustawienie i oświetlenie produktu. Fotografowie – amatorzy nie mający takiej wiedzy, popełniają liczne błędy, przez co uwydatniają wady produktu, a nie jego zalety. Zdjęcia niewyraźne, nieatrakcyjne, długo się ładujące sprawią, że klient zniechęci się i ucieknie ze strony. A to powoduje, że efekty sprzedaży nie są zadowalające. Dlatego jeśli właścicielowi zależy na dobrej sprzedaży, a nie zna tajników fotografii, warto powierzyć wykonanie packshotów profesjonaliście. Fotograf produktowy posiada wiedzę na temat prawidłowego fotografowania produktu. Studia fotograficzne są wyposażone w lampy, a także aparaty z obiektywami przeznaczonymi do fotografii produktowej.
Fotograf przygotuje produkt, ustawi i oświetli, biorąc pod uwagę jego strukturę (inaczej będzie fotografowany szklany kieliszek, a inaczej drewniana figurka). W następnej kolejności zrealizuje postprodukcję, bo to dzięki niej zdjęcie nabierze charakteru. Efektem pracy fotografa będzie zdjęcie dokładnie oddające wygląd i zalety produktu, przesłane w odpowiednim formacie i rozdzielczości. Każdy sprzedawca doceni decyzję o zatrudnieniu fotografa, a koszty sesji szybko się zwrócą. Profesjonalne i estetyczne fotografie będą przyciągały klientów. Kupujący chętniej podejmą decyzję o zakupie, a obroty sklepu wzrosną.
Dodaj komentarz